čtvrtek 3. dubna 2014

"Cože, tys to nečetla?!" (I)

Ahoj všem! Dneska se mi vůůůbec nic nechce, ale protože to tu už dlouho leželo ladem, rozhodla jsem se překonat lenost a podělit se s vámi o to, co bych si jednou chtěla přečíst. Nemyslím každou jednotlivou knihu, to by byl článek přes tři internety... Spíš takové ty autory nebo série, které by si asi měl přečíst každý. A u kterých když přiznám, že jsem je nečetla, si vysloužím reakci z názvu článku :)

Terry Pratchett - Úžasná Zeměplocha

zdroj

Skoro vždycky když se s někým bavím o knihách, přijde řeč právě na Zeměplochu. A zatím jsem nepotkala snad nikoho, kdo by z ní nebyl unešen. Pořád si říkám že se do ní pustím, ale ten rozsah mě prostě trochu odrazuje. A taky ji četla francouzštinářka ze střední, to jednomu zkazí chuť do čtení :)

Steven Erikson - Malazská kniha padlých

zdroj
Schválně někdy navštivte nějaký blog zaměřený na fantasy. Narazíte na Pána prstenů, Píseň ledu a ohně a Malaz. Nalákala mě na něj hromada lidí a kupa recenzí, ale upřímně z toho začínám mít trochu strach, jestli jsem si třeba nevytvořila až moc velká očekávání.

Andrzej Sapkowski - Zaklínač

zdroj
Dlouhou dobu jsem si myslela, že je to jen počítačová hra (kterou jsem ještě ke všemu ani nehrála). Až později jsem zjistila, že hra je podle knižní předlohy. Tím si série získala moji pozornost poprvé. Podruhé to pak bylo, když mi ji všichni horem dolem začali doporučovat. Asi bych se do toho měla pustit co nejdřív, abych si pak mohla zahrát i hry :)

Na další část se podíváme příště, na jeden článek by toho bylo trochu moc :) Četli jste něco z toho? Do čeho bych se podle vás měla pustit jako do prvního? 

20 komentářů:

  1. Hahaaaa tak jako první jednoznačně Zaklínač. To je skvělá série, jedna z prvních fantasy co se mi dostala pod ruku. Eriksona sinech až budeš mít spoustu času. Ani nedokážu odhadnout, jestli Tě to bude bavit. Já Malaz miluju. Zato Zeměplocha mě absolutně nebaví, četla jsem jen jednu knihu a rozhodně už to číst nechci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, během prázdnin vyškemrám Zaklínače na kamarádovi :) A Malaz si nechám asi na další prázdniny, nevím kdy jindy budu mít čas (dělám si srandu, studuju psychologii, čas mám furt :D). Co jsem tak slyšela, tak Zeměplocha má i slabší díly, před kterejma mě i její fanoušci varovali. Jinak si ale chválili, tak uvidím, no.

      Vymazat
  2. Ja som čítala Zeměplochu a Zaklínača a obidvoje môžem vrelo doporučiť. Zo Zeměplochy by som začala takými tými vtipnejšími vecami, na začiatok asi Lehké fantastično, je to jeden z prvých dielov a je to tam jedna perla za druhou. Keď sa ti bude páčiť to, tak ti Pratchettov štýl sadne. Inak ma Zeměplocha v posledných dňoch vyslovene prenasleduje, musím na ňu napísať nejakú recenziu :-) A Zaklínač... Zaklínač je boží! Zasa, začať prvými poviedkami, nielen, že zistíš štýl, ale aj nebudeš na začiatku ságy o Ciri a Geraltovi úplne mimo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky za tip, v případě něčeho tak rozsáhlýho je asi dobrý vědět, od čeho začít :)

      Vymazat
  3. Četla jsem jenom Zeměplochu (nebo lépe řečeno, stále čtu, všechno ještě přečtené nemám) a určitě doporučuji! A rozsahu se neboj, jednotlivé knížky na sebe navazují velmi volně, takže tě nic nenutí přečíst celou sérii. Navíc se skládá z více "podsérií" které na sebe nenavazují prakticky vůbec.:-) Z těch co jsem četla se mi nejvíc líbila část o Toničce Bolavé.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je můj problém, já mám takovou zvrhlou potřebu dočítat série, ať jsou sebehorší. Pořád na mě čekají dva díly 50 Shades, ble :D

      Vymazat
  4. musím sa priznať že až do teraz (vďaka tebe) som ani netušil, že nejaká fantasy séria Zaklínač existuje :) ako pozerám tak to má veľmi kladné hodnotenie :) ... bolo by fajn prečítať si to .... len škoda, že takéto knihy, ktoré aj majú potenciál stať sa známymi / obľúbenými utláčajú už známe ságy :(

    www.lkrahulec.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň k něčemu byl můj výlev užitečnej :) Já myslím že to asi i známý je, jen je potřeba mít dostatek fantasy kamarádů. Anebo blogů :D

      Vymazat
  5. Zaklínače stoprocentně doporučuji:)) A řeknu ti, ostatní série jsem zatím jen oťukla. Ze Zeměplochy jsem četla jen Barvu kouzel a z Malazu zatím rpvní dva díly. Ale mohu říct, že to rozhodně za ten strávený čas stojí. Říkám si, kdo ví, kdy se dostanu k Hrám o trůny.

    OdpovědětVymazat
  6. Buď v klidu z toho jsem nečetla ani jedno. :) A to mám taky kolem 200 knih přečtených. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsme dvě ostudy v tom případě :)

      Vymazat
  7. Zaklínač je nejlepší! :) Zeměplocha mě třeba moc nenadchla, jednou se k ní možná vrátím..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sakra, než jsem si pročetla komentáře tady, tak jsem se nesetkala s nikým, kdo by nemiloval Zeměplochu. To jsou věci na tom světě... :)

      Vymazat
  8. Cooože? Ty jsi nečetla ještě nic ze Zeměplochy? :D :D Dělám si legraci :)
    Každopádně já mám Zeměplochu moc ráda. NEdoporučuji začínat Barvou kouzel, což je "první díl", protože mě osobně přišla nejhorší z těch co jsem četla :) Nejraději mám díly o Čarodějkách (Soudné sestry, Čarodějky na cestách, Dámy a Pánové), o Toničce (Klobouk s oblohou a další) a pak Zas(r)anou poštu :) Díly se Smrtěm taky stojí za to :). Zaklínače a Malaz mám taky v TBR listu, ale zatím na ně nedošlo :) Přeji šťastnou ruku s výběrem :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ty jo, to vypadá fakt zajímavě, hold musím zase zavítat do knihovny! :D
    http://lenkaungrova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  10. Tak Zeměplocha i Zaklínač jsou skvělé série, fandím ti, aby ses k nim někdy dopracovala. Zaklínače jsem viděla i jako seriál, skvělá atmosféra, možná i lepší zážitek než knihy. Ze Zeměplochy není nutné číst všechno, každý příběh je samostatný. Mě se nejvíc líbily knihy o čarodějkách a o Smrťovi, ale každý má něco do sebe. Jen je tam hodně narážek na jiné knihy, příběhy atd., takže si to na 100 % vychutnáš jen když máš široký rozhled, ale pobavíš se i tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, vůbec jsem nevěděla že je seriál, jsi mi rozšířila obzory :)
      To s tou Zeměplochou mi docela připomíná Family Guye, tam taky člověk kolikrát ty narážky nechápe, hlavně když je půlka na americký záležitosti :)

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)