pátek 15. listopadu 2013

Knihy mého mládí: Aranella, dcera piráta

Řekla jsem si, že bych si čas od času mohla přečíst některou z knih, které jsem měla ráda jako menší. Ne že bych snad byla jednou nohou v hrobě, ale první i druhý stupeň základky mi přijdou jako před sto lety. Což naprosto vybízí ke zopakování některých příběhů :) Jedním z oblíbených byl ten o Aranelle, dceři piráta.

DK


Trochu se divím, že jsem se nenechala odradit obálkou a zvláštními ilustracemi. Láska k pirátům holt asi byla silnější :) Vždyť co je pro morální rozvoj dítěte lepší, než čtení o lupičích a zabijácích? Aranella mi vždycky byla blízká tím, že uvažovala jinak než ostatní. Měla svůj svět a nebála se říct svůj názor. Obhájila si dokonce i nového pasážera Hassana, kterého našli umírajícího na moři. Hassan s Aranellou na lodi vytvořili svoji malou koalici dobra, a to by bylo, aby nakonec nezvítězilo.

Příběh není nic výjimečného, ale byla to pro mě příjemná změna mezi všemi těmi princeznami a zvířátky. Moralizování se tu sice nevyhneme, ale nebylo toho tolik, abych přišla o zážitek ze čtení. S klidným srdcem bych jednou Aranellu dala číst i vlastním dětem. Láska k pirátům se musí pěstovat :)


Jaká kniha se vybaví vám, když zavzpomínáte pár let zpátky? A máte rádi piráty? :)

2 komentáře:

  1. pirátov som mala vždy rada, síce som o nich nečítala žiadnu knihu, ale môj brat mi zvykol hovoriť nejaké príbehy, ktoré mi teraz po čase prídu vážne pritiahnuté za vlasy, ale v tej dobe sa mi veľmi páčili :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to muselo bejt super! :) Mně pořád všichni vymýšleli příběhy o princeznách a tak, nuda... :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)