úterý 17. září 2013

Píseň ledu a ohně: dojmy z prvních tří dílů a řad seriálu

Ahoj všem! Dneska to nebude plnohodnotná recenze (jako by někdy byla, haha), ale jen moje dojmy shrnuté do pár bodů. Seriál, knihy, všechno dohromady. Předpokládám, že všichni vědí o co jde, ten zbytek ať vezmou Jiní. Na Hostinu pro vrány a další díly už napíšu normální hodnocení, nechť se zlíbí.

HRA O TRŮNY
Série: Píseň ledu a ohně #1
Počet stran: 846
Moje hodnocení: 5/5

STŘET KRÁLŮ
Série: Píseň ledu a ohně #2
Počet stran: 944
Moje hodnocení: 5/5

BOUŘE MEČŮ
Série: Píseň ledu a ohně #3
Počet stran: 1200
Moje hodnocení: 5/5

zdroj



POVRCHNÍ DOJMY

...ze začátku mě knižní Hra moc nebavila a v mých očích nesahala seriálu ani po kotníky. Po pár stech stran jsem byla oficiálně závislá.

...budete si přát, aby kapitola s vaší oblíbenou postavou nikdy neskočila, naopak se začnete tvářit značně znuděně, když se objeví někdo z opačného břehu oblíbenosti (Bran, Davos... NUUUDAAA!).

...a ty kapitoly končí na místech, za která byste pana Martina nejraději zabili. A tak čtete a čtete a čtete, dokud nedojdete k rozuzlení. Jenže mezitím se další postavy ocitnou na napínavých místech a vy víte, že dnešní noc bude dlouhá.

...první díl je fajn, druhý lepší a třetí je úplně nejvíc. Vzestupná tendence se údajně s Hostinou pro vrány vytrácí, to mi ale nevezme chuť číst :)

...proč je jako půlka jmen přeložená a půlka ne? Vždyť Sníh, Kámen a Řeka jsou strašně stupidně znějící jména (i když jsem celkem ráda, že Smallwooda nepřekládali, neměla bych se komu smát).

...akční scény jsou fajn, přehledné, neztrácíte se v tom a nenudí. Teda až na jednu lodní bitvu, kde bylo asi 128 000 lodí a já si vážně nepamatovala, která patří komu.

...nebaví mě číst prology.

...o seriálu nemá smysl mluvit, je to epická záležitost. Dost věcí je jinak, hlavně v Bouři mečů, ale ani mi to nevadí. Spíš jsem zvědavá, jak si s tím tvůrci později poradí a nakolik to ovlivní děj.

...seriálová Hra mě trochu vyléčila z odporu ke krvi a řezným nástrojům :)

zdroj

HLUBŠÍ BÁDÁNÍ 
(jen pro ty, kdo už mají všechny tři řady a knihy za sebou, ostatním by to přineslo jen kopu spoilerů)

...těším se na čtvrtou řadu seriálu, protože všichni dobře víme, jak skvělá bude Joffreyho svatba.

...a vůbec se těším na druhou půlku knihy, která už se do třetí řady nevešla.

...nepřijde vám, že ve třetí řadě bylo nějak moc Theona? Vždyť v knize o něm člověk skoro ani neví.

...a vůbec tam bylo nějak moc řezání a  mučení.

...ale byl tam Daario Naharis. Budiž tvůrcům odpuštěno, že nemá modré vlasy a zlaté zuby. Budiž prokleti za to, jak málo má prostoru :)

Závěrem: miluju obojí - jak knihy, tak seriál. Ten jsem viděla jako první a byla jsem zvědavá, jak to bude podané v knize. Teď už čtu knihy s předstihem a pro změnu jsem zvědavá, jak se s tím poperou v seriálu. Na konec snad jen jedna přátelská rada - nikdy, nikdy, NIKDY si nezkoušejte oblíbit nějakou postavu :)

A co se honí během čtení Písně ledu a ohně hlavou vám? Popřípadě před televizní obrazovkou?

4 komentáře:

  1. Zatím jsem nečetla, ale seriálem vcelku žije celá naše komunita :D
    Přítel sice má první dva díly, ale když jsem viděla seriál, tak už se do knih moc nehrnu (Radši čtu něco, od čeho ještě nevím konec), ale asi se na ně časem vrhnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě aby nežila, ten seriál je skvělej! Zatím jsem potkala jen jednoho člověka, kterýho to nestrhlo :D Původně jsem to taky nechtěla číst, přesně z toho důvodu co říkáš, ale potřebovala jsem si nějak zkrátit čekání do další série :)

      Vymazat
  2. Pěkné shrnutí. Já bych Hostinu pro vrány nezavrhoval, mně se líbí ze všech knih zatím nejvíce. :) A hezky jsi to vystihla.. Joeffryho svatba bude skvělá! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teďka jsem asi na 200. stránce v Hostině a nepřijde mi tak špatná, jak většina lidi říkala. Naopak mi vyhovuje výběr postav, který mají svoje kapitoly :)

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)